دلیل این امر فقط عدم وجود ارزش افزوده روی زعفران است. به شکلی که کشورهایی مثل اسپانیا با خرید فلهای زعفران ایران و طراحی بسته بندی های شیک برای آن اقدام به فروش مجدد آن به قیمتی بسیار بیشتر از خرید فله آن میکنند.
بنابراین طراحی ظروف بسته بندی زعفران ایجاد کننده ارزش افزوده و در نتیجه افزایش فروش زعفران در جهان میشود. این امر بالا رفتن سهم ایران در حجم فروش زعفران در دنیا را به همراه خواهد داشت.
مجموعه صدف پک با سابقه ای بیش از ۴۰ سال در طراحی ظروف زعفران و تولید آن، تجربه ای گران قیمت در تولید ظروف بسته بندی زعفران دارد. جالب است بدانید که حجم تولید ظروف صدف پک معادل ۵۰٪ از زعفران تولید شده در جهان است.
این مقاله ارائه تجربه صدف پک درباره یکی از عوامل کلیدی ایجاد ارزش افزوده روی این محصول، یعنی طراحی ظرف بسته بندی زعفران است.
قبل از هر اقدامی برای طراحی باید بدانید که یک پک بسته بندی زعفران چند بخش دارد. شما باید همه این بخشها را با هم ببینید.
ظرف بسته بندی زعفران همان قسمتی است که زعفران در آن قرار میگیرد. این ظروف به اشکال مختلف و با ظرفیتهای گوناگون و در اجناس مختلف تولید میشوند. به طور معمول، شرکت تولید کننده ظروف بسته بندی زعفران ، نمونههای مختلفی از ظروف زعفران را ارائه میدهد که معمولا نیاز بخش عمدهای از بازار را پوشش می دهد و به دلیل تولید انبوه، قیمت ظروف زعفران در آنها بسیار مقرون به صرفه است.
اما اگر شما مایلید که ظرف خاصی داشته باشید، باید بدانید که هزینه تولید این ظرف برای شما زیاد خواهد بود. مراحل این کار به شکل زیر هستند
به طور معمول، همه ظروف زعفران دارای یک کارتن بسته بندی ویژه هستند. معمولا تولید کننده ظروف زعفران در کنار خود ظرف، جعبه تزئینی آن را هم ارائه میدهد که میتوانید بسته به نیاز و یا سلیقه، طراحی کارتن بسته بندی زعفران را تغیر دهید.
البته در مدلهایی که بسته بندی پلاستیکی زعفران، به دلیل اینکه زعفران در یک کیسه پلاستیکی بسته بندی شده است، از یک کارت برای نگهداری آن استفاده میشود.
به خاطر داشته باشید که اطلاعات روی بسته زعفران میبایست روی این قسمت قرار گیرد:
برخی مواقع ممکن است که چند ظرف زعفران در یک کارتن چند تایی ارائه شوند که برای حمل و نقل آسانتر در نظر گرفته شده است. شرکت تولید کننده ظرف زعفران معمولا زمان ارائه ظروف، کارتنی سبک را برای آن در نظر گرفته است که شما در صورت نیاز باید آن را مطابق با سلیقه خود طراحی کنید.
و اما کارتن مادر ظروف زعفران صرفا برای راحتی حمل و جلوگیری از آسیب به محموله در نظر گرفته میشود. در اینجا هم شرکت تولید کننده ظروف زعفران این کار را انجام میدهد. اما اگر شما محموله صادراتی دارید، میتوانید این کارتن را طراحی کنید.
یک طراحی ظرف بسته بندی زعفران باید دارای ویژگیهای کاربردی دیگری نیز باشد که بیشتر جنبه روانی و مارکتینگی دارد. اموری که تمرکز آن روی افزایش فروش زعفران است.
برای طراحی بسته بندی زعفران باید از فرهنگ و سلیقه مصرف کنندگان در کشورهای مختلف آگاه باشید. هر چه بیشتر از آداب و رسوم کشور ها و علائق ملل مختلف اطلاعات بیشتری داشته باشید احتمال فروش بالاتر رفته و بسته بندی زعفران مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.
بیشتر شرکتهای زعفران از ترکیب رنگی زیر برای
مطمئن باشید که این امر بی دلیل نیست. دلیل استفاده از رنگ قرمز و زرد دقیقا به خاطر این است که رنگ زعفران همین است. اما گاهی هم در طراحی بسته بندی زعفران از رنگ مشکی استفاده میشود تا کمی تفاوت ایجاد شود.
شما می توانید با انتخاب و طراحی ظرف بسته بندی زعفران مناسب یک شخصیت را خلق کرده و در راستای اهداف تبلیغاتی خود از آن استفاده نمایید.
شکل جعبه صادراتی زعفران بر اساس اصول و رفتار شناسی در تمام دنیا میتواند یکسان باشد که اطلاع از آن ضروری می باشد؛ اما در بعضی فرهنگ ها و اقوام مختلف میتواند با تغییرات جزئی و نحوه ارائه متفاوت تاثیر گذار بود.
منبع: صدف پک